Alla inlägg under november 2009

Av Nathalie Nguyen - 16 november 2009 17:35

Nu har jag precis varit ute med min lilla Tyson för att älsklingen är på jobbet och gymmade precis och ska snart börja jobba! han slutar 21.00 och han åker hem med Patrik då kommer han hem snabbt till mig! Nu sitter jag i telefon kö hos COM HEM sämst service som är skit sega haha. Plus att dom fuckade en faktura som dom skicka till oss på 4.130 kr fast den skulle gå på 54 kr eftersom vi fick 3 gratis månader! vad fan tror dom? dom borde ha lite mer koll än så på sina kunders fakturor och abonemag! Skrattande


Omg vilket retard jag fick prata med hos COM HEM .. haha helt seg i huvudet!

Av Nathalie Nguyen - 16 november 2009 16:18

Som sagt FETMA är ett väldigt stort problem här i många länder och varför inte göra något åt det? Är man tjock så tycker jag att man borde tänka på att kanske gå ner ett par kilon i vikt kanske till och med mer? för att kunna få en hälsosam livsstil. Genom att äta sunt och träna regelbundet, jag kan tänka mig att det är jävligt svårt för en person som är tjock att börja träna stenhårt men att man iallafall försöker! Det är ju ganska många som fuskar med maten och träningen när dom ska gå på en diet. Det tycker jag är jävligt synd för när det finns människor som vill hjälpa dom så tar dom inte emot den hjälp dom får, och då får man fan skylla sig själv när det faktiskt finns folk som sträcker ut handen för att hjälpa till!

 

Jag tycker synd om alla barn som är tjocka framför allt om det är pga av att föräldrarna inte kan säga NEJ till barnen när dom bara ber och ber om saker dom kanske inte borde äta. Att föräldrarna inte tar sig i kragen och vaknar upp så dom ser vad dom gör med sina stackars barn.. Dom borde hålla mer koll på vad barnen stoppar i sig.

 

Nu ska jag inte prata för mycket om fetma men alla har inte bra änmesomsättning, tex om jag ska prata om mig själv så att jag jävligt bra ÄNMESOMSÄTTNING jag kan äta vad som helst/hur mycket som helst/ det spelar ingen roll hur mycket jag än äter jag går inte upp i vikt och det är jag jävligt stolt och glad över!Kyss

Av Nathalie Nguyen - 16 november 2009 15:59

Haha inte snålt på sex samma dag som alla deltagare träffades!


- Fan shit jag kommer!! FITTA!!


- men TÄNK PÅ NÅGOT ÄCKLIGT!


- NEJ NU KOMMER JAG!!!

Av Nathalie Nguyen - 16 november 2009 15:52

Idag hoppas jag på att få svar från Treminal 5 TAX FREE om jag får praktisera där eller inte, om inte så tar jag praktik hos SECURITAS på Arlanda istället .. då kan ju Arlanda räkna med att jag kommer äta på varje matställe Arlanda har i 5 veckor .. stackars dom kommer att gå i konkurs pga av mig!Gråter


Av Nathalie Nguyen - 16 november 2009 15:45

Väduren
Vecka 47 (16 november - 22 november)
KÄRLEK Här ska du kunna få en tid med rara och kärleksfulla handlingar. Ditt leende ska kunna göra veckan extra framgångsrik och kärleken, ja, den finns där. ARBETE/HÄLSA Nu flyter ditt arbete i en lugn och fin takt. Tjatigt tycker en del, men du trivs bra. Det verkar så trivsamt för dig och din hälsa tycks domineras av sundhet och god hälsa. EKONOMI Se upp med det som gäller egna idéer nu, så att ingen annan tar äran åt sig med dina insatser. Lotter verkar inte ge mycket i vinst så här är bättre att spara än att spela.
Lyckotal: 3, 11, 15, 21, 22, 31, 42
Bästa lyckotal: 15

Av Nathalie Nguyen - 16 november 2009 15:43

 

Skytten
Vecka 47 (16 november - 22 november)

KÄRLEK Den du tycker om kommer nog att uppvakta dig med en fin gåva. Det verkar som ljuvaste romantik väntar dig, så njut av livet för du är en tillgång. ARBETE/HÄLSA Något som har med tidningar och förlag att göra kan komma att ge dig fina idéer om arbete. Du tycks vara lyckosam och frisk så arbetskolleger vill gärna vara i din närhet. EKONOMI Här verkar du handla en hel del till ditt hem och det kan bli en ny möbel, i alla fall så tycks det bli fint för dig. Spelvinster, väntar du på det så blir det bara småvinster.
Lyckotal: 13, 17, 19, 24, 35, 39, 46
Bästa lyckotal: 19


Av Nathalie Nguyen - 16 november 2009 15:39

Tio i topp

Detta uppskattas mest av dina kolleger

1. Att du har en positiv inställning till jobbet
2. Att du tar eget ansvar
3. Att du är hjälpsam
4. Att du har humor
5. Att du levererar resultat
6. Att du kan ge konstruktiv kritik
7. Att du är omtänksam
8. Att du ger beröm till andra

9. Att du är punktlig
10. Att arbeta strukturerat

Av Nathalie Nguyen - 16 november 2009 15:36

 

 

   
 

Hel familj misstänks för övergrepp på barn

Amerikansk polis har avslöjat en fruktansvärd historia om övergrepp och sexuellt våld inom en familj i delstaten Missouri.
Utan att grannar och vänner anade någonting misstänks den nu 77-årige Burrell Mohler och hans söner ha arrangerat sexuella ritualer som omfattade
både våldtäkt och andra sexuella övergrepp mot familjeöverhuvudets barnbarn.


Enligt polisen har det bland annat hållits fejkade bröllop mellan femåriga småflickor och deras fäder och farbröder. När ”bröllopet” genomförts har barnen förts till hönsgården på Mohlers bondgård för att där ”fullborda äktenskapet”. Barnen ska också ha tvingats ha sex med en schäferhund.
Övergreppen ska, enligt vad de nu vuxna offren berättat för polisen, ha skett under en period i slutet av 1980-talet och mitten av 1990-talet.


Under de många åren av våld försökte offren påkalla omvärldens uppmärksamhet om vad som försiggick på Burrell Mohlers bondgård genom att skriva ner redogörelser om vad de utsattes för papperslappar och sedan lägga dessa lappar i glasburkar som de grävde ner runt om på bondgården. Men ingen hörde – eller snarare upptäckte – barnens rop på hjälp.
Det är först nu som polisen har börjat undersöka och gräva runt om efter bevis på gården. tt
I veckan som gick greps Burrell Mohler, och hans söner Burrell Jr, 53, Roland, 47, Jared, 48 och David, 52.


Även Burrell Mohlers bror, 72-åriga Darrel, har gripits i veckan.
Den fasansfulla historien började uppdagas i augusti i år då en 26-årig kvinna steg in på polisstationen i staden Missouristaden Lexington och började berätta om farfadern, faderns och farbroderns övergrepp.
Från början ska polisen ha förhållit sig mycket skeptisk till kvinnans uppgifter, men när det efter flera intervjuer visade sig att fler vittnen stödde kvinnans historia insåg man att hon talade sanning.
Den 26-åriga kvinnans fyra systrar och en bror samarbetar nu också med polisen.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards