Alla inlägg den 24 november 2009

Av Nathalie Nguyen - 24 november 2009 22:20

Nu ska jag lägga mig och sova ska till skolan imorgon sorligt nog .. samhälle imorgon 2 timmar kul .. Någon har inte gjort redovisningen dvs jag och sandra! :) haha .. boring.


Sleep tight bitches .. i willKyss

  

Känner för en limeshot by Tommy in Alanya ..

Av Nathalie Nguyen - 24 november 2009 20:40

21 Dagar kvar tills EGYPTEN :D

och 27 dagar kvar tills min födelsedag! :D Dock är jag inte hemma kommer fortfarande befinna mig i Egypten så jag får presenter och julklappar när jag kommer hem! :D .. Jag ligger och chillar på en strand när ni fryser! :)

      

Någon mer än jag som åker till Egypten i december?

Av Nathalie Nguyen - 24 november 2009 20:32

HAHA SNÄLLA FOLK!!!! GET A LIFE!!! FATTAR NI INTE ATT DETTA " VIRUS " ÄR SKAPAT I ETT LABB? det är inte influensan som är farlig det är vaccinet!   , du skulle kunna dö imorgon genom att bli påkörd av en bil.

Och artikeln och 16åringen och dessa 2 3åringar, dom hade grova bakomliggande sjukdommar och det var inte av influensan dom dog av, FATTAR NI INTE DET?

Av Nathalie Nguyen - 24 november 2009 20:24

LÅNGA KÖER FÖR VACCIN. I går påbörjades vaccineringen för den breda allmänheten mot svininfluensan i Karlshamn. Vaccinet tog snabbt slut.

Vilda bråk om vaccin - nu kallas vakter in

Bråk, hot och stöld.
På flera håll i landet har vaccineringarna gått allt annat än lugnt till.
I Luleå stal en kvinna tre dosor vaccin från kyrkans hus.
- Det har kommit förtäckta hot mot vaccinatörer, säger Jessica Elgenstierna, presschef i Uppsala läns landsting
 

Förra veckan dog en 16-årig pojke från Stockholm och i lördags avled en treårig pojke. Pojken dog bara en kort tid efter det att han hade kommit till Astrid Lindgrens barnsjukhus i Solna.
Dödsfallen gör att Sverige nu är ett av tre länderna i Europa där svininfluensan sprids snabbast, enligt europeiska smittskyddsmyndigheten ECDC. Hittills har influensan skördat 15 liv i Sverige och antalet döda och smittade har inte nått toppen.

Viruset trivs i kallt väder

- Vädret är extra gynnsamt nu - viruset trivs bäst när det är kallt och torrt, säger Andreas Heddini, biträdande statsepidemiolog på Smittskyddsinstitutet.
Tidigare har man gjort preliminära bedömningar att ett 100-tal människor kommer att dö innan viruset når toppen.
- Vi hoppas att vi kan kapa toppen genom vaccineringarna men vi kommer att se fler dödsfall de kommande veckorna, säger Andreas Heddini.
Smittskyddsinstitutet rekommenderar vaccination. Men de försenade leveranserna har skapat kaos, bråk och hotfull stämning på flera håll i landet.

 
 

Stöld av vaccin i Luleå

I Sigtuna har polis kallats in för att stoppa bråk i de långa köerna och i Luleå stals tre doser vaccin från Kyrkans hus. Vaccineringen pågick som bäst när kvinnan rusade in, tog doserna och sprang ut till en bil.
- Jag jobbade den kvällen, det är första gången jag är med om att någon stjäl vaccin, säger Rolf Hamstig, länsvakthavande vid polisen i Norrbotten.
Uppsala vaccinationsbyrå är ett av de ställen där hot förekommit och vakter har kallats in.
- Vårdcentraler och privata vaccinationsfirmor kan kalla in säkerhetsvakter på landstingets bekostnad, säger Jessica Elgenstierna.
- Det har även förekommit förtäckta hot i form av "Vi ska ta reda på var du bor", säger Jessica Elgenstierna, presschef i Uppsala län.

 

 

Av Nathalie Nguyen - 24 november 2009 20:12

Idag är det DESPERATE HOSUEWIVES OCH PARADISE HOTEL! Missade igår får titta på repris! :D

  

Turkiet i somras :) 5-19 augusti

Av Nathalie Nguyen - 24 november 2009 20:10

Kommentar till 091122
det finns bara ett fåtal pitbulls i sverige eftersom dom är olagliga att ha här. Det är nog en blanding av amstaff&pitbull, kan inte vara en renrasig.

av aa Idag kl 08:01 - IP: 213.114.143.166
svar : Det finns ett få antal ja, men denna valp är renrasig med stamtavla. Så du kanske har läst på lite fel? :)
Av Nathalie Nguyen - 24 november 2009 19:54

Halloj! :)


Stanna hemma idag för att jag inte visste vad jag hade för ind.val får ta reda på det tills nästa vecka, jag står inte uppskriven på någon lista alls och hon som man ska prata med då finns inte ens där när man behöver få tag på henne så jag får prova imorn. Åkte mot märsta vid 2 tiden för att möta Sandra och fixa och trixa lite sen promenerade vi hem till henne för att ta det lilla lugnan! :) Sedan tog jag och sandra bussen från Tingvalla till stationen för att ta tåget mot uppsala för att lämna några saker sedan tog vi tåget tillbaka och åt pizza från PRIMA i Tingvalla, alltid bra med gratis mat! :) Eller haha det var älsklingen som fick eftersom det är hans pappas kusin som äger stället. GODA KEBAB PIZZOR!! YUMMI!

Sedan tog vi 18.30 tåget hem till Uppsala igen och tog en prommenix hem till S.b .

  

Av Nathalie Nguyen - 24 november 2009 19:32

IDAG FYLLER MIN LILLEBROR ÅR GRATTIS TILL HONOM!

  

Grattis plutt 14 år idag. <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards